Use este identificador para citar ou linkar para este item:
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/10187
Tipo: | Dissertação |
Título: | Curso de Pedagogia: Um estudo sobre o uso dos computadores e a formação inicial |
Autor(es): | Favero, Maria Isabel Adelino |
Primeiro Orientador: | Almeida, Maria Elizabeth de |
Resumo: | O estudo desenvolve uma reflexão sobre a formação dos professores, em cursos de Pedagogia, para o uso dos computadores. Analisa-se documentos de alguns cursos de Pedagogia, buscando-se a competência do professor para uma formação consistente. |
Abstract: | This study develops a reflection about teacher s formation, in pedagogy courses, for the use of computores. For this, documents of four institutions, which have in their pedagogy courses subjects related with the use of technology, are analysed. The ementation, objectives, the contents and the bibliography were analyses, having as criterion theoritical references, adequacy to Directive Curriculum and teacher s formation, expressive words and coherence among the aspects analysed. Attempted in fundamentals with theoric support in Tecnology, Public Politics, Curriculum and teacher s formation. Theoretical reflection imposed by trendy challenges and the necessity of adequacy brought by changes of a new time. Seeking teacher s competence so that the formation is consistent and educational practice is consciores, resulting in better quality at teaching. Opted for this theme to understand that, inicial formation showld also be the objective of investigation, and that continuity showld subsidize educational practice so that it s updated, being developed in schoves and by Public Politics. This study clearly demonstrates that there is much to be done, so that teacher s formation in Pedagogy courses are adequate to requirements to nowadays schools, a change is necessary the world is in constant change, computores are an important integrant in modern scenery that extends through out contemporary society, but it has to be used adequately, teacher s formation must succeed in this challenge, we need professionals who are willing to change the view of education |
Palavras-chave: | formação inicial computadores na educação currículos Professores - Formação profissional Educação - Processamento de dados |
CNPq: | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
Idioma: | por |
País: | BR |
Editor: | Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
Sigla da Instituição: | PUC-SP |
metadata.dc.publisher.department: | Educação |
metadata.dc.publisher.program: | Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Currículo |
Citação: | Favero, Maria Isabel Adelino. Curso de Pedagogia: Um estudo sobre o uso dos computadores e a formação inicial. 2005. 236 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2005. |
Tipo de Acesso: | Acesso Aberto |
URI: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/10187 |
Data do documento: | 1-Jun-2005 |
Aparece nas coleções: | Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Currículo |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Maria Isabel Favero.pdf | 1,12 MB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.